girlwithnoname

Direktlänk till inlägg 30 september 2015

Svar till frågestunden!

Av girlwithnoname - 30 september 2015 18:11

Så här kommer svaren på frågestunden och jag ska svara så ärligt som möjligt. 

Förlåt mig älskling det kommer bli pinsamt, älskar dig :* 


Hur träffades du och din kille?

Jag gick i samma klass som min kille i tre år utan att tänka på honom som mer än "killen som ramlade av stolen och drog med sig bordet första dagen" men sen mot slutet av nian så började jag gymma på samma gym som honom. vi började prata och vi BÅDA hade verkligen ändrat vårat utseende för... utseende är viktigt. Vi är däggdjur och vi attraheras för överlevnad. så han hade blivit en held el snyggare och det hade väl jag med. så vi började snacka  jag var på G med en annan för tillfället och var mest ute efter någon att "hoppa i sängen med" och det var nog han också. men efter det umgicks vi och allt flöt på... jag vart kär och han vart kär och sedan bara föll allt på plats och vi visste det. :) 


Hur är det att leva med aspberger och hur funkar din?

Tja jag tycker min är ganska typisk, jag ignorerade det dock och VÄGRADE inse väldigt länge att jag hade det... vilket också kan ses som en av anledningarna - om jag hade det skulle ju saker och ting förälndras

Men jag vill att saker ska avra som det alltid varit, jag hatar klassbyten, skolbyten när jag inte får det som jag vill och saker och ting fungerar på ett annat sätt. Som min skolas urusla jävla regel om att man inte får vända över. Jag kokade av ilska hela den lektionen och fokuserade bara på de o hästen gick o slappade och allt blir fel. Om amn går in i mitt rum och rör något man inte får röra... backa ... no sudden movements... nej men jag går igång på väldigt små saker och vägrar att möblera om, Flytta saker, ta in nya saker osv. Min svenska lärare på den här skolan suger jämnfört med min gamla och jag tål inte varken svenska elelr engelskalektionerna här som alltid varit mina favorit ämnen innan. Men nu funkar det inte. Och så har vi en TJEJ som idrottslärare vilket i mina ögon inte heller funkar.... jag saknar min gamla lärare!! Åhh så mkt föräldringar nu i flytten och skolbytet. Det kommer ta LÅNG tid innan jag vänjer det. Typ i tid med att jag går ut och måste sabba allt igen. 


Hur är det att leva med ADHD och hur funkar din?

Jag är INTE diagnoserad med ADHD men jag har dom flesta symptomer och det ör väldigt ofta man har aspberger + ADHD men som sagt ingen diagos. Dock så är jag nästan alltid hyper, jag ar suuuuuper kort stubin och absolut ingen koncebtrationsförmåga över huvud taget. Jag kan tappa det och gå in i typ en trans om jag blir för uppspelt. Förtsa gågen jag var på Liseberg utan föräldrar... åhh gud vad jag skämms. jag gör saker jag ALDRIG skulle gjort annars om jag hade haft kontroll och tänkt rakt. Der kan bli läskigt och farligt i ridningen då jag har tappat koncentration på tävling i omhoppningen och kraschat in i ett hinder p.g.a det. Men BUP och jag började bråka så ingenting blev liskom klart för mig.


Finns det någon vuxen du litar på?

Ganska enkelt svar... nej. Jag har min kontaktmamma men ingen vuxen jag kan prata ut om allt med med lätthet det tar lång tid innan jag kan prata med henne och  små små mini knappt ens bråk bara en liten utskällning gör att jag backar undan och inte vågar. Så svaret måste bli nej. 


Är du rakad?

Beror på vart man menar... men på dom flesta ställen där tjejer brukar raka - ja xD 


Läget med dig?

Jag lever, det är alltid något? 


Intressen?

Jag är ju extremt häst intressrad och det är det jag vill hålla på med resten av mitt liv. Sen älskar jag ju sport och allt sådant så skriva en lista skulle ta för lång tid. Så jag tänker bara säga att så länge det finns fart, spänning och lite fara så är jag intresserad. 


Trivs du med livet?

Det växlar mellan dagarna, ena dagen vill jag ställa min i vägen och nästa vill jag leva för evigt. 


Har du pojkvän?

Ja det har jag :) 


Favoritmat:

Jag ätar det mesta och gilar nästan allt.... men nt mkt slår mammas taco tårta


Födelsedag:

22:e februari så de e bara börja kolla efter pressenter att ge mig. vill ni ha önskelista? Högst upp står det HÄST! 


Nu är frågestunden slut för den här gången. Hoppas ni fick svar på era frågor! :)




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av girlwithnoname - 6 oktober 2017 00:33


Hej, de var ett bra tag sedan nu. Jag vet inte riktigt vad jag gör här igen. Bloggen har inte varit aktiv på så länge. Men men, ville nog mest bara dela med mig av en dikt.      Mobilen vägrade ju klistra in den... men men. Fick bli en screens...

Av girlwithnoname - 5 september 2016 20:07

Allt roligt har ett slut, min soldlat har åkt hem och jag blev lämnad ensam igen. Försöker skilja tankarna, försöker tänka klart, försöker leva på lyckan o tryggheten jag kännt de senaste dygnet... och försöker att lugna mig själv med att fokusera på...

Av girlwithnoname - 4 september 2016 23:49

Så, basicly dagen började med att jag ställde klockan för att gå upp och ta min ADHD medecin... men... sedan var de ju så att jag vart arg på klockan och stänge av larmet eftersom jag hade sjuka drömmar. Jag drömde om en speciell person som nu lämnat...

Av girlwithnoname - 3 september 2016 23:42

Kommer inte gå in på detaljer. Det kommer jag göra när jag väl är 18 och har full kontroll över allt men de känns som att kontrollen släppts lite nu när jag sagt ifrån och tagit kommandot. Detta är en extremt extremt jobbig period och de känns precis...

Av girlwithnoname - 17 juni 2016 00:37

jag uppdaterar bloggen så fort jag vaknar imorgon, denna natt känns omöjlig och denna dag har varit som vädret. Skit.  ...

Presentation


Hej, jag är en tjej på 17 år. här kommer jag blogga om mig själv och mitt liv. Jag är anonym av ett skäl, känner du mig så lägg inte ut någon personlig info om mig, tack!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
September 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards