girlwithnoname

Alla inlägg den 20 september 2015

Av girlwithnoname - 20 september 2015 00:40

så idag vaknade jag av att min älskling va skittaskig mot mig, tände lampan och frog av mig täcket. Taskig >:( hihi, nah älskar han i allafall. Så vi vaknade och klädde på oss, ridkläder. Den härliga känslan av ridkläder!! Sedan så delade vi på den sista biten glasstårta som jag gjorde igårkväll. Efter det stektre jag ägg till mina två frukostmackor som jag sedan skulle äta i bilen, jag åt dock bara den ena av den och mestadels bara ägget för min kille ... kaaaaanske hadde på lite för mkt kaviar så det blev inge vidare gott xD När jag kom ut blev jag lite besviken för jag hadde föreställt mig att jag hadde fått rida själv vilket jag har saknar så enormt. men men det får komma en annan gång för när man har andra emd sig behöver man inte heller bära lika mkt hinder, hehehehe. Så vi tog in hästarna och borstade. Inte mindre än 10min in i borstningen så hadde min lilla ADHD häst vält ut en burk med vitt pulver, salt eller något... åhhh... men vem kan vara arg? sötaste jävla hästen som finns! 


Vi sadlade och red iväg mot ett större stall med stora ridbanor och bra hopp material. Det är en halvtimmes ritt dit och den tog vi mestadels i skritt, jag satt mest och bara njöt av att få sitt apå min älskade Bamsing igen. Han är så frammåt och härlig. När vi kom dit så turades jag och min kontaktmamma om att bära och hålla hästar. vi ställde upp en "Femonhalva" (5,5m) och två diagonala räcken från den. Sedan körde vi ett räcke i taget på volt. i början kände jag hur min tillit till att hästen skulle hoppa och hoppa bra hadde sjunkit då jag ridit mkt unghäst och problemhäst under sommaren. Men Bamse är fantastisk och han hoppade super. Vi tog sedan femonhalvan för sig och femonhalvan - räcke - räcke jag hoppade sist och höjde upp loite till. det blev inga stora språng. Knappt över en meter.



 

men detta får väl räcka för idag. jag kan komma ut och hoppa högre en annan dag. När vi hadde hoppat klart så fick jag hålla i alla fyra hästar. Min kontaktmamma, hennes dotter och en annan som var med oss hjälptes åt att bygga bana medans jag stod där med alla hästar i en hand. Men det gjorde inte mig något precis. Vi satt upp och red hem när vi var klara. Vi hade suttit upp och börjat rida hem vid ett och kl var nu halv fyra när vi kom hem. Så lång dag i sadeln men tro inte att vi rider sönder dom . vi skittade ju en halvtimme dit och hem byggde och ställde undan hinder. Så hästarna  var belåtna när vi kom hem. COh trots det kan hästar gå mkt mer än vad vi tror om dom har kondition för det. 


När vi var klarar och hadde släppt ut hästarna så kom mina föräldrar och vi åkte hem. restan av kvällen har mest varit att hänga med min älskling, kollat på film. Bråkat med mina föräldrar som aldrig vill göra som jag säger. 


Som förut. Dom SKULLE ha TV:n trots att jag bara är hemma i helgen så fick vi inte ha TV:n idag. (trots att dom tog den typ hela dagen och kvällen igår också) men i alal fall. dom GICK IN I MITT RUM! Dom var i mitt rum och installerade TV;n vi brukar ha i sommarstugan... I MITT RUM! Dom var i mitt rum utan lov! Det ör punkt ett på NEJ listan. NEJ ingen får gå in i mitt rum eller röra mina saker utan tillåtelse! NEJ BARA! Så dom hadde gjort det i alla fall ochs edan skulle pappa bevisa för mig att vi har mer än en HDMI kabel villket jag VET att vi inte har. Så jag fick inte sitta på toa utan var tvungen att gå upp själv och hämta den HDMI kabeln som satt i TV:n för att pappa inte skulle lacka ur på att han inte hittar någon kabel.


men annars har kvällen varit skaplig, nu ska jag och min älskling gå o mysa o sedan sova då vi båda är suuuuuuper trötta. Btw, min kille sa att dom vann sin bowling tävling. Sa ju att han va grym. God natt :) 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hej, jag är en tjej på 17 år. här kommer jag blogga om mig själv och mitt liv. Jag är anonym av ett skäl, känner du mig så lägg inte ut någon personlig info om mig, tack!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19 20
21 22
23
24
25 26 27
28 29 30
<<<
September 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards