girlwithnoname

Alla inlägg under oktober 2015

Av girlwithnoname - 10 oktober 2015 01:30

Så klockorna ringde, killen ringde.... och jag försov mig! Mne inte så mycket idag utan jag gick på första lektionen. dock somnade jag varranan sekund och ingen lät mig sova utan väckte mig vilket gjorde hela upplevelsen super läski när kroppen typ sover fast man är vaken.... as weird >.<  så jag hängde inte precis med på fösta lektionen, för att hålla mig vaken sen var jag korkad nog att köpa en energi bar .... så sen mådde jag illa resten av dagen *suck* 


Andra lektionen var LÅÅÅÅNG men våran redovisning gick bra! :) och sedan var det lunch, asgod mat. Pasta med bacon sås. Mums. Efter det vard et teori. Pratade med en av lärarna om Crazy och nu tor dom bara att han blev chockad för han har mått bra och det verkar inte vara någon fara med honom. Han var i hagen och allting så det ser riktigt bra ut för hans del. Värre för Ubald som har skadat gaffelbandet och något mer. En månads vila bara dock eftersom vi upptäckte det så tidigt så det kunde ju ha varit mycket värre. På teorin satt vi och åt godis... xD 


Efter det gick jag hem och sov... sedan åkte jag till affären köpte cola och popcorn. Sedan till pixxerian och köpte kebab eftersom skolan inte bjuder på mat på fredag kvällarna. Så nu har jag bara suttit inne på howrse och kollat på film. Ska plocka undan lite. kanske duscha och sen ska jag sova. så god natt. 

Av girlwithnoname - 9 oktober 2015 00:42

förlåt att jag inte bloggade igår men var föööör trött och behövde verkligen sova inför skol SM. Men igår var en skaplig dag. Jag försov mig men jag missade i alla fall inte uteritten. jag skulle ridit fina Ubald men när jag skulle kratsa hovarna och kände på hans ben så var han svullen. ridlärarna misstänker senskada. stackars Ubald... men jag fick rida en häst jag verkligen önskat att få rida länge nu. Lord Henn tror jag han heter. Kallas i alla fall för Lord. Vi red ut och han var underbar. tittit. Hoppig, taggad pigg, slängde sig lite hit och dit ibland och försökte sticka en gång. xD Härligt! 


Idag så gick jag upp, packade, bytte om. Sedan hade vi stalltjänst. vi fick mocka lösdriften och sedan tog jag in Primella. Gick banan och gjorde iordning henne. Hon var mjuk, pigg och riktigt härlig att rida idag. hatar ju dock små hinder. lättare att komma in bra på stora. hon har även gått högre klasser och brysdde sig inte jätte mycket om hindren. Hon tyckte att det var roligare att springa. Höll henne dock i schack för jag fick beröm för rytmen på henne. :)  Men jag tänkte inte riktigt att hon skulle vara så slarvig som hon var så jag red inte riktigt ihop henne mellan 4:an och 5:an och då lyfte hon inte på fötterna och rev... jag svor... HÖGT xD Men jag fick 20,3p av 30 möjliga... det var väl sådär... men det var inte alltför dåligt i alla fall. 


Sen så filmade jag och fotade lite sen hände det en sak. Jag stod och fotade Crazy ganska mkt då han ligger väldigt högt på min favorit lista. 


     

Jag vet inte vem ryttaren är så jag tar bara med bilder där man inte aknse ansiktet, förlåt för dåliga bilder. har inte mitt riktiga redigerings program här :/ 

Men i alal fall, det såg ut att bli en felfri och superfin runda. Sen såg jag inte riktigt vad som hände men han tappade väl bort ett framben och drog med sig bommen. Störtade på huvud och nacke. ryttaren rullade iväg och klarade sig helt oskadd. Antagligen chockad och tappade kasnke andan för hon låg kvar ett tag. Men det gick bra med henne. Värre var det dock med crazy. Ridlärarna fick snabbt springa fram och stötta honom. Slet av sadeln och la på honom filtar. Han stod konstigt med huvudet och skakade i hela kroppen. Han behövde stöd för att stå och kunde bara stapla fram med korta korta steg. Jag såg inte när dom tog in han i stallet men dom fick in honom i stallet och då gick jag och pratade med en av ridlärarna om hur han mådde. Hon bara skakade på huvudet och sa att det inte såg bra ut alls och att vererinär var akut kallad. Dom trodde att han fått en ordentlig hjärnskakning. Efter lunch så gick jag ner och kollade till honom. han såg mycket piggare ut och åt. Jag pratade med några mer ridlärare och dom sa att han var bättre men att dom höll ett öga på honom och hade nära veterinär kontakt. Veterinären ha ha kommit ut under kvällen för att gett honom smärtstillande. Men det såg ut att gå bättere. Hoppas att han inte fått några allvarliga skador i hjärnan. Fina älskade häst. 

 

Fick inte med själva fallet då jag stod och pratade men några kompisar men jag knäppte denhär. 

Håller tummarna på att han är bättre redan imorgon. vi ska ner till stallet och ha teori imorgon då kan vi fråga. Ska också fåp veta om jag får hjälpa en av lärarna med hennes häst, håller tummarna för det också för jag har varit hästlös såååå länge. 

God natt 

Av girlwithnoname - 7 oktober 2015 00:44

Så jag vaknade och insåg att jag faktiskt somnade skapligt (Halv 3) jag drog mig upp och gick till skolan trots illamående och sjuk magont! Första lektionen var matte... åhh jag och att koncentrara mig. och så var det massor i samma rum. som tur var fick jag min vanliga plats. Jag sitter och stirrar in i en vägg. men skulle jag se andra så skulle jag absolut inte klara av att jobba. Hatar matte, men oftast så är själva matten ganska lätt. men att förstå frågorna och orka koncentrara mig, komma igång och allt dedär. det är skitjobbigt! 


Efter matten så hade vi svenska.... bläh där också. Vill bara gå till min gamla skola och böna och be att min gamla lärare kan ta över dom lektioner vi har här. Min gamla lärare var ju helt underbar. finns nästan ingen bättre. Jag har missat sjukt mkt i svaneskan.... åhh ångest >.<  Men i alla fall hon stod bara där framme och babblade om saker som alla redan visste typ. Onödigt som faan! Så jag var mest inne på Howrse, fixade layouter och avatarer. Vid ett tillfälle så gick hon fram och skulle kolla vad jag gjorde men jag räddade det och plockade snabbt som faan upp fronter. Phuu! 


Sedan var det lunch. Underbar mat! Champinjonsås (dock för lite champinjoner) ris och kassler. Det fanns även klementin i koskos. OHMYGEEERHHD va gott!!! Efter lunchen sprang jag och en kompis runt och letade efter häst lärare som vi kunde prata om skol SM med  och det löste sig utmärkt. Jag fick Primella! Så sjukt glad och nöjd med henne! Underbart!  Efter det hade vi en två timmar lång biologi lektion... ingen koncentration där heller >.<  Sedan till idrotten. vi siskuterade droger och alla fick A i änmet så... det är väl inge mer om det. perfect! 


Nu till den bästa delen av dagen. ridningen! Jag fick Affe, en fin men tjock fux valack som stått i vila väldigt länge och inte ska sättas ihop helt än och inte heller orkar. jag gjorde misstag och han var sjukt satark: men det gick hyftas emellanåt så jag får väl se det så. Jag ville gärna röra hela armarna och axlarna när han blev stark i stället för att krama i handen. Om jag hade fortsatt vara mjuk och kramat hade han nog ockå blivit det. Men man måste ju träna, det är därför vi rider. för att träna, utvecklas och bli bättre. att veta felen är ett steg på vägen. 


Kvällsmat... för mig blev det  potatismos med salt... för jag vågade inte ens smaka korven, dom har aldrig god korv här.. bläh. I alla fall. I kväll jag har städat, pratat med kille, verit aktiv på Howrse (Jag heter Assassin där) duschat och lyssnat på musik. Vet inte riktigt om jag ska föröska sova snart... tror dock inte att det kommet att gå... aja god natt 

Av girlwithnoname - 6 oktober 2015 00:06

Så jag försökte uppdatera igår, jag har varit upptagen med annat hela helgenm och det kanske ni kommer få vänja er med. men igår fuckade allt upp sig så sorry för det. 


Så jag somnade typ inte igår... och gick därför inte till skolan utan sov i stället, dock blev jag väckt och störd flera gånger om. Så jag är fortfarande trött. Jag är påväg ner igen, jag kan känna depressionen sluka mig. Jag kan inte ta bort tankarna från varken självmord eller självskade beteende. Jag märker även hur det påverkar min matlust. Jag vill inte ha det såhär. Jag vill ha hjälp... men jag vågar inte be om det. Det känns alltid så jobbigt, att be om saker. Jag känner mig inlåst... 


Jag är osäker på alla i min närhet, när jag vänder mig om... kommer dom kolla på mina feta lår eller min hängiga röv? Kommer dom kritisera mitt äckliga ryggfett. Eller kommer dom prata om hur jobbig jag är, högljudd och irriterande... är det någon som gillar mig?


så... jag har skrivit lite, gjort annat, skrivit... nu sitter jag uppe o gråter... alltså en helt vanlig natt, jag har panik och jag kollar på mina pennvessare... jag mår skit.... det skulle vara så skönt att slippa lida... jag behöver jhälp men det funkar ju inte så varför inte sluta här och nu. Vi avlivar hästarna när dom lider, vi lämnar inte djur som lider vid liv... varför plågar vi människor... varför plågar vi oss själva... mina tankar är mörka i natt... jag behöver sova och jag behöver gå till skolan. Min hjärna säger GÅ, men min kropp säger satanna, den orkar inte röra sig och mitt hjärta... mitt hjärta har ingen talan för depressionenhar tagit sitt grepp och det gör ont... Jag åt förut.... villket jag inte skulle gjort för nu mår jag illa och jag vet inte varför... vi får se om jag kan sova i natt... jag är så trött på allt... trött på livet. Vill bara bosätta mig i min älskades säg och aldrig gå där i från... där mår jag bra, i hans armar... men han kan inte va med mig hela tiden... jag måste ta hjälp.... men jag vet inte hur... jag är för rädd. 


Jag är för rädd för att fråga om hjälp på lektionerna, jag har små panikattacker så fort en lärare är i närheten eller när jag ska prata... det tror jag inte är så många som försår... jag är trasig, jag är fucked up.... jag är bara små bitar av vad jag en gång var... och jag är rädd... 

Av girlwithnoname - 2 oktober 2015 00:29

Så idag var en tråkig dag, svenska prov. Fick lyssna på texterna så det gick skapligt. Efter det så åt jag korkat nog frukost, och har mått illa hela dagen sedan dess... Sedan hade vi engelska där jag skulle lyssna på dom andra grupperna. Gruppen jag hamnade i vart klara fort så vi fick gå tidigt. Och efter det ett lotsas test på biologin via nätet så man kunde se rätt o fel osv osv blah blah det gick väl åt helvete för jag fick panik och bara klickade xD Sen luch, vegitarisk dag idag så åt paj hemma... och mådde ännu mer illa. Efter det matte.... tja det gick bra tills koncentrationen dog ut och jag bara gjorde annat. Jag fick gå ut och gå en sväng osv men det funkade nt. 


en sak jag vill prata om i kväll är facebook, instagram och andra sociala medier. Jag har ju redan pratat om att man inte ska lägga ut alla deppiga statusar och få massa som brys si och trycka upp det i sansiktet på folk som inte har det lika bra. Idag tänke jag parata om lite andra saker. En av mina vänner på facebook delar saker som man kan tycka inte är så farliga... men att dela massor med statusar om depression, mobbning och andra liknande saker... det gör att man minns. Det kanske står att alla får hjälp eller att dom försöker hjälpa alla som är mobbade. Och så sitter man där med blåmärken från dagens slagsmål. 10 killar VS 1 tjej och tänker "varför hjälper ingen mig" och idag tänker jag "varför hjälpte ingen mig?" Sedan statusar om depression gör mig inte så mkt, likaså om ångest. jag brukar tagga min kille i sådana för många beskriver ganska bra vad som händer med mig när jag får attacker eller så. men det är ändå en påminnelse. jag kan sitta i skolan med ett leende på läpparna och med ett ord så är leendet borta poch alla tankar kommer som en rinnande ström, en ström av mörka tankar och jag går där i från för att gömma mig från det. Men som sagt dom har jag inget emot men det är vissa statusar som verkligen triggar mig och som jag bara inte tål. Som inte borde vara där för det gör livet så mkt jobbigare när man försöker gömma allt och vart man än kommar så blir man påmind. 


Så nu till en inte så allvarlig status som dyker upp ofta som jag bara allmänt stör mig på och hånar xD 

"Fråga mig något i chatten så lovar jag att svara ärligt i en timme frammåt" 

Vadå så ni ljuger annars? BUSTED! Lögnare häär!! Nej men det är bara något litete jag retar mig på xD 


Nu till en lite allvarligare igen. folk som delar klipp om självskadebeteende där mans ser folk skära sig.... jag såg ett sådant idag och känner mig helt försörd....Jag kände igen mig i nästan allt som hände i videon och... tja jag kunde inte sluta kolla.... jag vill kolla igen... jag älskar allt som har med att skära sig att göra.... och jag vet att det är fel och sjukt men en gång beroende så släpper det aldrig helt.... och jag har en trasig pennvässare i badrummet och jag känner för det hela tiden men jag försöker... det gör jag verkligen men att dela sådana klipp förstör dom som nyss varit rena och inte gjort något på ett tag. Man vill så gärna och försöker vara stark och det är sådant om kan få en tillbaka på det onda spåret igen. Så snälla folk, tänk e för vad ni delar. Det är inte så lätt som att bara skrolla förbi. Ibland är man inte så stark. 


Så i kväll har jag målat, kollat på en cideo där dom skär sig och nu sitter jag uppe mår skit och allt jag vill är att skära mig... men det är okej. Jag klarara mig. Det gör jag alltid..... 


 

       

så det var målningen idag, ritade även hovens anatomi :) och så var det en bild på mig överst... btw jag är tjej. Jag har bröst deal with it om vi inte gillade det :P 

ska kolla på film och försöka få lite sömn nu. Så god natt.

Av girlwithnoname - 1 oktober 2015 01:20

Så idag fick min kille ringa och väcka mig då jag inte vaknar av alla typ 15larm som är ställda.... men det funkade så jag kom i tid till lektionen. först hade vi stall jour och vi fick NIU stallet igen villket kändes underbart. Så närr vi var klara där fick jag fixa mat, kratta och fylla påsar. Sedan fick vi 20min rast och gick ner till kör stallet. Jag fick dela Shot Gun med en erfaren kusk. Hihi jag kanske var lite väl inlevelse full ibland då jag satt och skrek "Kom igen nu Shot Gun, nu jävlar visar vi dom vad vi går för!!! KOM IGEEEEEN!!!!" Hahaha, men det var lite kul. Vill dock köra snabbare och med större hästar. Liskom RIKTIGT trav! 


När vi kom in var Shot Gun genomdränkt av löddrigt svett, vi fick spola och göra iordning utrustning, sopa och sedan var det lunch.... oätbar lunch och vad är det med alla människor... hur i helvete kan man GILLA fil?? Och havre puffar eller vafan de är BLÄHH! Efter maten så hade vi traktor körning villket inleddes med 1,5h teori... Ugh jag vet inte hur många gånger han fick säga till mig att lyssna eller inte störa andra osv... förlåt jag kan inte sitta stilla och tyst... jag vet inte om han tyckte att jag var underhållande eller bara en jobbig skitunge. Och allt han pratade om var hur många sätt vi kunde dö på.... jag var redan nervös för jag SUGER på att köra!! Jag har kört bil.... det går ALDRIG bra xD Så.... han gjorde mig inte precis tryggare. jag och en i min klass var i samma grupp och körde... och körningen gick SUPER bra och var skitrolig. Traktorn vi fick var den största och finaste och var underbar att köra. Lyxtraktor :') Ser fram emot nästa gång även om alla hade mest fokus på mig under lektionen kändes det som ... och alla konstia saker jag gjorde... men hallå... inte mitt fel att det kryper i kroppen och att jag MÅSTE göra något... eller att jag inte tänker på det förrens jag gör det. 


Så sen gick jag hem och somnade xD efter det åt jag och fixade så jag har någon som kör Bamse till skol-SM senare på kvällen så skriver min kontaktmamma att han kom in i stallet halt med sidokappan intrampad i hoven... så troligen kommer jag inte at kunna hoppa honom. Coleen går inte att lasta och tja... rörigt och jobbigt och nu har jag panik igen när jag trodde att allt var fixat och klart. Fan vilken otur man ska ha!!! Ska prata med våran hästlärare imorgon om det och se om vi kan lösa det om jag inte kan ha honom. Sen har jag tillbringat kvällen med att skypa, lyssna på musik städat, diskat osv osv och nu är jag ... inte trött ... ska kolla lite på film och se om jag kan sova sen. Så god natt mina vänner, sov gött :) 

Presentation


Hej, jag är en tjej på 17 år. här kommer jag blogga om mig själv och mitt liv. Jag är anonym av ett skäl, känner du mig så lägg inte ut någon personlig info om mig, tack!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards