girlwithnoname

Direktlänk till inlägg 2 oktober 2015

Vet inte om jag vill radera alla mina sociala medier

Av girlwithnoname - 2 oktober 2015 00:29

Så idag var en tråkig dag, svenska prov. Fick lyssna på texterna så det gick skapligt. Efter det så åt jag korkat nog frukost, och har mått illa hela dagen sedan dess... Sedan hade vi engelska där jag skulle lyssna på dom andra grupperna. Gruppen jag hamnade i vart klara fort så vi fick gå tidigt. Och efter det ett lotsas test på biologin via nätet så man kunde se rätt o fel osv osv blah blah det gick väl åt helvete för jag fick panik och bara klickade xD Sen luch, vegitarisk dag idag så åt paj hemma... och mådde ännu mer illa. Efter det matte.... tja det gick bra tills koncentrationen dog ut och jag bara gjorde annat. Jag fick gå ut och gå en sväng osv men det funkade nt. 


en sak jag vill prata om i kväll är facebook, instagram och andra sociala medier. Jag har ju redan pratat om att man inte ska lägga ut alla deppiga statusar och få massa som brys si och trycka upp det i sansiktet på folk som inte har det lika bra. Idag tänke jag parata om lite andra saker. En av mina vänner på facebook delar saker som man kan tycka inte är så farliga... men att dela massor med statusar om depression, mobbning och andra liknande saker... det gör att man minns. Det kanske står att alla får hjälp eller att dom försöker hjälpa alla som är mobbade. Och så sitter man där med blåmärken från dagens slagsmål. 10 killar VS 1 tjej och tänker "varför hjälper ingen mig" och idag tänker jag "varför hjälpte ingen mig?" Sedan statusar om depression gör mig inte så mkt, likaså om ångest. jag brukar tagga min kille i sådana för många beskriver ganska bra vad som händer med mig när jag får attacker eller så. men det är ändå en påminnelse. jag kan sitta i skolan med ett leende på läpparna och med ett ord så är leendet borta poch alla tankar kommer som en rinnande ström, en ström av mörka tankar och jag går där i från för att gömma mig från det. Men som sagt dom har jag inget emot men det är vissa statusar som verkligen triggar mig och som jag bara inte tål. Som inte borde vara där för det gör livet så mkt jobbigare när man försöker gömma allt och vart man än kommar så blir man påmind. 


Så nu till en inte så allvarlig status som dyker upp ofta som jag bara allmänt stör mig på och hånar xD 

"Fråga mig något i chatten så lovar jag att svara ärligt i en timme frammåt" 

Vadå så ni ljuger annars? BUSTED! Lögnare häär!! Nej men det är bara något litete jag retar mig på xD 


Nu till en lite allvarligare igen. folk som delar klipp om självskadebeteende där mans ser folk skära sig.... jag såg ett sådant idag och känner mig helt försörd....Jag kände igen mig i nästan allt som hände i videon och... tja jag kunde inte sluta kolla.... jag vill kolla igen... jag älskar allt som har med att skära sig att göra.... och jag vet att det är fel och sjukt men en gång beroende så släpper det aldrig helt.... och jag har en trasig pennvässare i badrummet och jag känner för det hela tiden men jag försöker... det gör jag verkligen men att dela sådana klipp förstör dom som nyss varit rena och inte gjort något på ett tag. Man vill så gärna och försöker vara stark och det är sådant om kan få en tillbaka på det onda spåret igen. Så snälla folk, tänk e för vad ni delar. Det är inte så lätt som att bara skrolla förbi. Ibland är man inte så stark. 


Så i kväll har jag målat, kollat på en cideo där dom skär sig och nu sitter jag uppe mår skit och allt jag vill är att skära mig... men det är okej. Jag klarara mig. Det gör jag alltid..... 


 

       

så det var målningen idag, ritade även hovens anatomi :) och så var det en bild på mig överst... btw jag är tjej. Jag har bröst deal with it om vi inte gillade det :P 

ska kolla på film och försöka få lite sömn nu. Så god natt.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av girlwithnoname - 6 oktober 2017 00:33


Hej, de var ett bra tag sedan nu. Jag vet inte riktigt vad jag gör här igen. Bloggen har inte varit aktiv på så länge. Men men, ville nog mest bara dela med mig av en dikt.      Mobilen vägrade ju klistra in den... men men. Fick bli en screens...

Av girlwithnoname - 5 september 2016 20:07

Allt roligt har ett slut, min soldlat har åkt hem och jag blev lämnad ensam igen. Försöker skilja tankarna, försöker tänka klart, försöker leva på lyckan o tryggheten jag kännt de senaste dygnet... och försöker att lugna mig själv med att fokusera på...

Av girlwithnoname - 4 september 2016 23:49

Så, basicly dagen började med att jag ställde klockan för att gå upp och ta min ADHD medecin... men... sedan var de ju så att jag vart arg på klockan och stänge av larmet eftersom jag hade sjuka drömmar. Jag drömde om en speciell person som nu lämnat...

Av girlwithnoname - 3 september 2016 23:42

Kommer inte gå in på detaljer. Det kommer jag göra när jag väl är 18 och har full kontroll över allt men de känns som att kontrollen släppts lite nu när jag sagt ifrån och tagit kommandot. Detta är en extremt extremt jobbig period och de känns precis...

Av girlwithnoname - 17 juni 2016 00:37

jag uppdaterar bloggen så fort jag vaknar imorgon, denna natt känns omöjlig och denna dag har varit som vädret. Skit.  ...

Presentation


Hej, jag är en tjej på 17 år. här kommer jag blogga om mig själv och mitt liv. Jag är anonym av ett skäl, känner du mig så lägg inte ut någon personlig info om mig, tack!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards