girlwithnoname

Alla inlägg den 17 november 2015

Av girlwithnoname - 17 november 2015 02:04

Så idag vill jag prata om våra kroppar och hur vi ser på oss själva. Detta är riktat mest åt tjejer eftersom jag är tjej. Men om det är av intresse kan jag lägga upp ett inlägg om killar också. 


Men det första är ju såklart är du fet? Tjock? Svaret är antagligen nej. För detta är en fet person.

 

hon är tjock, ritkigt tjock. Och ser du inte ut som henne kan jag nästan garantera dig att du inte är tjock. Har du fettvalkar? Putmage? Celluliter? Går dina lår ihop? Grattis! Du är en frisk sund person! Har du inte det är du antagligen extremt vältränad eller aneroextic. Har du mer fett på kroppen en dom andra ska du inte med en gång tro att du är tjock, väldigt många flickor idag är undernärda och har för lite fett på kroppen. Men vad tror du killarna igentligen väljer? Ett skelett som inte kommer kunna få barn eller en sund sexig person med kurvor so kan få barn för hon har inte svält sig själv? Jag tror killen går på den som kan få barn. Vi är djur och vi tänker på överlevnad och att skapa nesta generation. Men tyvärr kan man inte få barn med skelett, så männen vill inte ha det. För utan barn finns det ingen frammtid... wow... och jag vill inte ha barn xD 


Men till nästa grej, vältränade tjejer. 

  

den här tjejen är vältränad och jag tycker hon ser riktigt bra ut. Inte min typ och jag vill inte se ut så men ja. Helt okej och hon kan nog få barn om hon inte övertränar sig elelr pumpar i sig sterioider. Men hon ser i alla fall inte ut att ha svält sig själv till detta utan man kans se att hon har kött, muskler och fett på skroppen.  Villket är BRA! Det är så som det ska vara! JAg själv vill vara vältränad men jag går mer inför dedär med stora lår, rumpa, liten mage och stora bröst... kommer nog aldrig nå det målet men jag har i alla fall ett som jag kan kämpa mot. 

Nu till något jag inte gillar, för vältränade tjejer: Detta skrämmer mig, och inte bara mig utan även killarna! Vi är väl har väl redan humör nog att vara läskiga utan att vara 10ggr starkare än våra män!

   

om jag träffade någon av dom... skulle jag vända om och springa där i från för det är LÄSKIGT! 


Så vad händer om man söker på "beautiful body" på google...?

    

detta kommer upp... är ni serriösa? Detta är ite vackert? Detta är aneroxia! No kidding, är detta vad mode magazin vil att vi ska sträva efter? Usch! Oftast redigerar dom inte modellerna super mycket smalare. Utan dom måste redigera bort revbenen för att få dom att se mänskliga ut: Det äcklar mig. Det är inte hälsosamt och det är verkligen inte snyggt. Är detta vad du stävar efter? Svälter du sig själv? Lägg in dig själv på psyk snälla eller börja ät igen för gudsskull. Detta är inte människor det är skelett. Det är inte vad du SKA sträva efter, det är vad du ska UNDVIKA. Snälla se inte ut såhär, det finns inget att leka med i sängen. Och när du svälter dig själv så förlorar du även förmågan att få barn. Tro inte att jag bara skyller på andra. Själv gick jag en gång en vecka utan mat. 

 

Detta kom upp när jag googlade aneroxia. Jag ser inte mycket skillnad från modellerna där uppe? Gör du? Jag tycker det är sjukt att det dom flesta strävar efter idag är att se ut som dom modellerna. Tjejer, aneroxia är en allvarlig sjukdom. Ingenting man vill sträva efter. När ni trävar efter detta sätter ni er själva i fara, eran kropp mår inte bra! Alla dom där före och efter bilderna, som ska visa hur "fit" personen blev. Ett riktigt bra exempel på hur dom flesta går till är den här bilden:

 

hon hadde en SJUKT fin kropp. Underbara lår som jag är avundssjuk på... sedan svälter hon sig själv... och nu äcklar hon mig i stället: Detta äcklar mig! Jag skojar inte, hon gick från att ha en fin kropp till att vara ett skelett. Usch säger jag bara, thigh gaps kan ta si själva i röven. Lår ska gå ihop! Om du tror detta är snyggt eller ser ut såhär som hon gör på sista bilden. Mat vännen, MAT! 

Sedan finns det även folk som går in för att se så onaturliga ut som möjligt. 

 

fina ben... men vart får maten plats? Och lungor? Har du några? VART ÄR ALLT? Nej när jag sa att jag ville ha stora vältränade lår och smal midja vard det inte detta jag syftade på, jag vill se hälsosam ut och veta att mina inälvor faktiskt är kvar och fungerar tack så mycket. 


Och nu till vad som är vackert

 

detta är min smak av tjej. Hon har fina ben, fett på kroppen, bröst och kolla hon ler och ser väldigt glad ut med att se ut så som hon gör. 

Ser du ut såhär

 

ska du heller inte skämmas, du är vacker! Precis som du är. Detta är inte så som jag vill se ut. Men hon är vacker och detta är bätre att sträva mot än aneroxia avdelningen på psyk. Tror också att hon kan få barn. 

 

Och om du ser ut så här NATURLIGT och inte har svält dig själv för att se ut så så är du också sjukt snygg och fin. 


Så vad är slutsatsen? Jo om du trivs med din kropp, tränar, äter sunt och MÅR BRA så är din kropp perfekt precis som den är. Spelar ingen roll om du är stor, liten, lång eller kort. Alla storlekar och längder är fina. Sedan har alla sin smak och definition av vad som är vackert och vad som inte är det. Men detta är min åsikt och jag tycker att du som läser dehär. Är DU nöjd med din kropp så är du perfekt. Så länge som du inte är ohälsosamt smal eller ohälsosamt överviktig så är jag okej med allt och alla. Jag tycker DU är vacker precis som du är och jag vill att du ska veta det. <3


OBS! Detta är mina åsikter! Alla bilderna är tagna från google.



Presentation


Hej, jag är en tjej på 17 år. här kommer jag blogga om mig själv och mitt liv. Jag är anonym av ett skäl, känner du mig så lägg inte ut någon personlig info om mig, tack!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Besöksstatistik

Gästbok

Sök i bloggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards